Hästtema Webshop retur-/återbetalningpolicy
Hur returnerar jag en vara till Hästtema Webshop?
Kan jag returnera en vara eller beställning om jag ändrar mig?
Ja, förutsatt att du returnerar din beställning inom 30 dagar från mottagandet, kan du returnera din beställning och få en full återbetalning av produktens värde, exklusive fraktkostnader. Vänligen läs " Hästtema Webshop retur-/återbetalning policy" för instruktioner.
Jag beställde rätt produkt, men den passar inte. Kan jag byta ut den mot en annan storlek?
Ja, om du har beställt en vara i en viss storlek och tycker att det inte passar, kan du returnera varan för byte till en annan storlek av samma produkt inom 30 dagar från mottagandet. Vänligen läs " Hästtema Webshop retur-/återbetalningspolicy" för instruktioner.
Jag vill byta en produkt till en annan storlek, men den är slut i lager. Kan jag få pengarna tillbaka?
Ja, om du har beställt en vara som du vill byta till en annan storlek, men den är slut i lager, kan du returnera varan för återbetalning, exklusive fraktkostnader, inom 30 dagar från mottagandet. Vänligen läs " Hästtema Webshop retur-/återbetalningspolicy" för instruktioner.
En produkt i min beställning är felaktig och/eller skadad, vad gör jag?
Om du upptäcker att en produkt är defekt och/eller skadad vid leverans så har du rätt att byta ut den till en ny produkt (av samma sort), eller full återbetalning av den felaktiga produkten inklusive fraktkostnaden för att returnera produkten till Hästtema Webshop. Vänligen läs " Hästtema Webshop retur-/återbetalningspolicy" för instruktioner.
Var hittar jag mitt ordernummer för att returnera en produkt?
Det ordernummer din beställning har står på orderbekräftelsen som skickades till dig via e-post när du först gjorde din beställning. Du kan också hitta ditt ordernummer på packlistan eller på transportetikett från DHL som är fäst på ditt paket. Numret som står angivet efter "avsändare Ref” är ditt ordernummer.
Vem betalar för att skicka produkter tillbaka till Hästtema Webshop?
Om du bestämmer dig för att returnera din(a) produkt(er) för återbetalning inom 30 dagar, då är du ansvarig för returkostnad tillbaka till Hästtema Webshop. Vänligen läs " Hästtema Webshop retur-/återbetalningspolicy" för instruktioner.
Om du upptäcker att din beställning är skadad, defekt eller på något sätt felaktigt levererad, då täcker Hästtema Webshop kostnaden för att returnera ditt paket. Vänligen läs " Hästtema Webshop retur-/återbetalningspolicy" för instruktioner.
Kan jag returnera/byta en vara hos min lokala Hästtema återförsäljare?
Nej, Hästtema återförsäljare eller någon annan del av försäljningsprocessen har ingen möjlighet att behandla returer, utbyten eller återbetalningar för beställningar från Hästtema Webshop.
Kan jag returnera min order med en annan speditör än den som har specificerats av Hästtema Webshop?
Alla returer av beställningar gjorda Hästtema Webshop skall returneras med DHL Express för att uppfylla reglerna i " Hästtema Webshop retur-/återbetalningpolicy". Om du som kund väljer att returnera din beställning med en annan speditör så kommer ansvaret för returen att åligga dig.